perfect

Jag känner att i dagens samhälle med facebook, instagram och alla bloggar så är det lätt att bli dum i huvudet. Idag började jag dagen med en power walk, åt min frukost. Helt vanlig morgon. Sen la jag mig i sängen och kollade på 1,5 film. Det var vidrigt början! Ska jag bara ligga här? I min vita, krispiga, sköna säng och njuta av min ledighet, titta på en bra film! Ja, det ska jag! Tänkte jag övertygande för migsjälv. Sedan gick jag in och kollade runt på mina stammis sociala medier. Då kom dom vidriga tankarna igen! ALLA JÄVLAR gör ju förjävelen något kul! Lycklig hit, lycklig dit, semester, ladidadida! Just detta fenomen gjord att jag hade jävligt svårt att slappna av i min annars underbara sängstund! Varför reagerar man (jag) så starkt på detta!? Det känns som att man inte tillåter sigsjälv att inte göra något speciellt. Hela livet och alla dagar ska vara extravaganta och perfekta. Perfekt mat, perfekt outfit och perfekt umgänge på en perfekt plats. Nu kanske jag överdriver en smula, och så farligt är det inte, men kom ändå på migsjälv med den där jobbiga känslan över att alltid behöva prestera något kul! Såå jag tog med mig Malin till Ikea och köpte en våg. Det var kul tyckte jag! Definitivt någonting att blogga om tänkte jag! Så nu sitter jag här och skriver om min fantastiska dag ändå. Precis som alla andra! Bra Catrine.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0