skinny love

När jag var i London så fick jag frågan om vem som var min bästa låt. Utan att tänka på det då, eller någonsin ha tänkt på det så svarade jag Skinny Love av Bon Iver! Jag förstår varför just denna låt formades av mina läppar. Självklar Skinny love. Jag har, utan att ljuga, lyssnat på den varje dag sedan jag hörde den första gången för snart 3 år sedan. Av någon anledninga var jag ganska deprimerad, mörk. Satt en sen natt, tror klockan var nästan morgon, och kom in på en australienskas blogg och det första jag hör är denna låten som spelas. Jag blev förförd. Kärlek vid första ögonkastet. Sedan dess har den inte lämnat min sida. Varenda spellista jag har gjort sen dess har den funnits med. Jag har gråtit,skrattat, lyfts, dragits ner, älskat och hatat till denna låt. En bästa vän. En älskad bästa vän. Kan man säga så om ett stycke musik?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0